2019. március 26., kedd

Keksz szalámi

Könnyen,sütés nélkül elkészíthető sütemény.A gyerekek imádják,a hűtőben eláll,azt hiszem nem is kell ennél több.Nálunk biztosan szerepelni fog az ünnepi sütik között.
Tökéletes vendégváró.

Hozzávalók:

  • 40 dkg keksz (én most a Lidl vajas kekszét tettem bele)
  • 20 dkg vaj
  • 15 dkg porcukor
  • 1,5 dl tej
  • 3 dkg cukrozatlan kakaópor
Én még tettem bele egy pici rumaromát.Többféle receptet is találtok az interneten.Lehet beletenni még diót is.

Elkészítés:

A kekszet különböző méretre törjük.Nekem egy picit még legközelebb apróbbra kell,hogy élethűbb legyen.Felmelegítem a tejet egy lábosban a cukorral és a kakaóporral.Közepes lángon összeforralom.Be fog sűrűsödni és szép sima lesz.Leveszem a tűzről és hozzákeverem  kis darabokban a vajat,(itt lehet bele rumaromát tenni)majd összekeverem az összetört keksszel.Jó alaposan összeforgatom,hogy mindenhol átjárja.
Egy folpackra kanalazom a masszát és feltekerem jó szorosan.Még a végét le is celluxoztam 😊
Két rúd lesz belőle,amíg hűlt én mindig sodortam rajta egyet,hogy szép szalámi formát kapjak és ne lapuljon el az alja.Hűtőbe kell tenni minimum 4 órára,ha előző este is készül nincs probléma a családdal 😉



Ha nincs türelmetek akkor csak kanalazzátok bele az egészet egy folpackkal kibélelt őzgerinc formába.Ha letelt a minimum négy óra,vegyétek ki a fóliából majd szórjátok meg porcukorral.
Így jobban hasonlít a szalámira. Sütőpapírba tekertem és ment is asztalra.




Jó étvágyat hozzá!



Ha tetszett látogass el  facebook oldalamra,ahol több képet és bejegyzést találsz.
Vagy kövess az  instagramon
Köszönöm,hogy benéztél!
Mester-mű

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése