2017. augusztus 24., csütörtök

Szórós túrós



Szórós túrós,lusta asszony rétese több néven is halottam már ezt a receptet.Egy biztos,gyors és isteni finom.Nálunk mindenki szereti és régóta receptkönyves.
Nagyon sokszor készítettem,hamar megvan és garantált a siker.

 





Hozzávalók:

3dl liszt
2dl porcukor
Fél csomag sütőpor
50dkg túró
2 csomag vaníliás cukor
mazsola
1 citrom reszelt héja
4dl tej
3 tojás
10dkg vaj


Elkészítés:

A lisztet a porcukrot és a sütőport összekeverjük,majd így szárazon egy kivajazott tepsibe szórjuk a felét.Én mérőpohárba teszem és pontosan látom mennyit kell szórni (2,5dl)


    Összekeverjük a túrót,vaníliás cukrot,citrom héját,majd a lisztre szórjuk.A túróra szórjuk a mazsolát.Én fele mazsola,fele aszalt áfonyával készítettem,de szórtam rá már meggyet is és ez a lépés akár el is maradhat,ha nem szereti benne senki.





Ezután megszórjuk a maradék lisztes keverékkel.
A tejet a mérőpohárban a tojásokkal összekeverjük és a sütire borítjuk,majd a vajat a tetejére csipegetjük.


 Én egy villával kicsit megszoktam böködni mielőtt beteszem a sütőbe,így szebben eloszlik a tejes lé a tetején.Ezt néha a sütés közepe fele is megteszem,hogy a a folyékony hozzávalók a tetején mindenhová jussanak.
200fokon kb.25-30 percig sütjük. 
Langyosan már szelhető,másnap is finom még hidegen is a hűtőből.



Ha tetszett látogass el  facebook oldalamra,ahol több képet és bejegyzést találsz.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése