2017. október 29., vasárnap

Tökház


 Tökház faragása

 Az oviban megkértek kifaragnék-e egy tököt.Minden csoportnak kellett.A kérés csak annyi volt,hogy házikó legyen.Életemben nem faragtam tököt,de szeretem a kihívásokat és az új dolgokat,a fantáziám meg elindult na-náááá hogy igent mondtam.Rettentően élveztem és kiéltem benne a babaház iránti sóvárgásom,mert itthon a fiúk csak autót tologatnak.Szerencsére az oviban nagyon tetszett,így csinálhattam még egyet.Erre picivel több dekor került,de most részletesen lefotóztam,hogy készült és még elkészíthetitek ti is.
Íme a házikónk:



Elkészítése: 

Miután megszereztük és hazacipeltük a könnyűnek nem mondható tökünket neki is állhatunk kifaragni.Léteznek már tökfaragó szerszámok én késsel,szikével és pogácsaszaggatóval estem neki.

         




    A hátulján a rondábbik részén vágtam ki.Több okból :)
    Nem tetszik amikor a kalapjánál végig van vágva és tervem volt a belsejével,majd később látjátok.





Amikor leveszitek a héját ezt látjátok.




 Egy kés és egy kanál segítségével kikaparjátok.
 Picit a vastagságából is.
A belsejének meg örültek a szomszéd kecskéi.






     Ilyen lesz kikaparva és jöhet is a faragás.








 

                         

  Az ablakokat szikével,vágtuk.Van egy sütemény tesztelő tűm ami jó nagy azzal jelöltük be a sarkokat,hol szeretnénk vágni,majd kivágtuk.A körablakhoz kisebb pogácsa szaggatót használtam,beleütögettük,majd kihúztuk,az ajtóhoz egy nagyobbat.Így szép szabályos lett.Ebbe a párom is segített.Addig fogpiszkálót festettem zöldre és picit antikoltam,ha nagyobb az ablak saslik,vagy hurkapálca a megoldás.Ezeket szépen beleböktük.
Az ajtóba bordákat vágtunk és fogpiszkálóval megtűztük,hogy félig nyitva legyen.






 
 Íme el is készült.....volna.... ha nem most jönne a kedvenc részem a dekorálás.










Vágtam a lesett tökből csíkokat aminek félig kivágtam a belsejét a szélét meghagyva,mint egy virágláda,ezt fogpiszkálóval belenyomtam a tökbe,majd ragasztópisztollyal tettem bele virágokat.Az oldalára faszeletet véstem a tökbe amire cserépben tuja került kaviccsal a tetején.A növények amit csak találtok,száraz virágok,örökzöldek,sziklakerti növények.




  Minikoszorút fontam az ajtajára,amire virág került.Egy makkot ragasztottam kilincsnek,az ajtó bordáit filccel meghúztam,hogy mélyebb,koszosabb legyen,Ágakat vágtam amiket egymáshoz ragasztva tökbe fúrtam és egy madzaggal a tökhöz rögzítettem.Kakukkfű indákat kapott.







 A második töknél már rajta a seprű az ajtóban,ágakból és madzagból,a mini dióból készült talicskám,csengő az ajtóban.Virág az ablakban.Jajj és a halloween tököcske amit kiégethető gyurmából készítettem.













 A második tökre már kiteregettem a szennyest :)
Maradék anyag kivágva,filccel megrajzolva,a csipesz szívószálból készült.







 

 Az első tökházikó

 

A tejére fakérget ragasztottam a borostyánnal,vadszőlő levelével,pozsgással.A ragasztó helyét mohával és zuzmóval takartam.


 A második házikó

 

Ha még nem unjátok folytatom

 

 Gondoltam én szívesen bekukkantanék az ablakán akkor a gyerekek pláne ezt tennék.
A csillár,szék,asztal,a párom műve.Jól meglepett vele.A postaláda nagy kedvencem.A kisfiam imádta a ledes mécsest amire ágak és apró kavics került.Ezeket élmény volt készíteni.









Bekukkantanátok ti is az ablakon?

 


Nézzetek be bátrabban

 

 

Na jó mindkettőbe beleshettek


  Esti fények

 


Van egy ráadás is

A tök magját félretettem és megszárítottam.Készítettem neki egy kis zászlót.
Aki akar vihet magot ültetni.




 Egy kicsit hosszúra sikerült ez a bejegyzés,lehet leírni is tovább tartott,mint elkészíteni.
Higgyétek el jó munka a tökörészés :)

        Ha tetszett látogass el  facebook oldalamra,ahol több képet és bejegyzést találsz. Mester-mű




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése