2018. június 16., szombat

Mascarponés fehércsoki torta

Ez egy nagyon könnyű,gyorsan sütés nélkül elkészíthető torta a tetején gyümölccsel
Nyáron tökéletes és nagyon jó vendégváró.
Egy zsúron kóstoltam először és el is kértem a receptet.
Nekem így a neve "Lilla torta"



Hozzávalók:

  • 1 csomag győri édes zabfalatok keksz (más is jó hozzá) 25dkg kell belőle darálva vagy összetörve
  • 10 dkg vaj
  • 3 tábla boci fehércsoki
  • 50 dkg mascarpone
  • 3 dl tejszín
  • 45 dkg gyümölcs a receptben egy csomag fagyasztott eper szerepel,de teljesen mindegy
  • 1 púpos evőkanál étkezési keményítő (szódabikarbóna díszbe is kell 😄)

Elkészítés:

A darált kekszet az olvasztott vajjal összekeverjük,majd a tortaforma aljára nyomkodjuk.A forma aljára előtte sütőpapírt teszünk,hogy könnyebb legyen kiszedni.Az én tippem hozzá,ha egy ecsettel megvajazzátok a papírt alul nem csúszik el,ha felül is akkor könnyebben feljön a torta.
Én 26cm-es formát használtam.
Ezt betesszük a hűtőbe amíg elkészítjük a krémet.

3 tábla fehér csokit vízgőz felett megolvasztunk,majd összekeverjük az 50dkg mascarpone sajttal szép fokozatosan. 3dl tejszínt kemény habbá verünk,majd összekeverjük a mascarponés csokis masszával.Ezt az egészet a keksz tetejére öntjük,majd visszatesszük a hűtőbe.

A tetejére egy csomag fagyasztott epret kiolvasztunk és feltesszük melegedni a tűzhelyre.Ha nincs elég leve,mehet hozzá pici víz,de ne legyen sok mert akkor elfolyik.1 púpos evőkanál étkezési keményítőt kell belekeverni,ha már forr úgy hogy a léből picit kiveszünk a keményítőre.Elkeverjünk,hogy ne legyen csomós,majd beleöntjük az eperhez.
Tulajdonképp mint egy habarás.Gyorsan kell kevergetni és már sűrű is.
Ahogy hűl még sűrűsödik,ha véletlenül nem sikerült tegyél még hozzá keményítőt.Hagyjad hűlni,hogy ne olvassza meg a torta tetejét.Amint langyos mehet a torta tetejére és vissza a hűtőbe.
Én frissen szedett gyümölcsökkel készítettem.Lillával megállapítottuk,hogy a savanykásgyümölcsök
nagyon finomak a tortával.Így vegyes gyümölcsökkel nyugodtan szórjad tele.
Én meggy,málna,szeder,egres kombinációt használtam.
Bár szerintem simán frissen is rálehet szórni a gyümölcsöt.
3-4 órát kell állnia a hűtőben.Szerintem ez kevés.Sokkal szebben szelhető ha előző nap elkészítitek.
Nyilván mivel ez szinte csak krém,nem lehet olyan szépen szelni,mert puha.Kikanalazzátok a tányérból.
Jó étvágyat!



 



Ha tetszett látogass el facebbok oldalamra,ahol több képet és bejegyzést találsz.
Vagy kövess az instagramon
Köszönöm!
Mester-mű

1 megjegyzés:

  1. MEGA AGES FOR THE US | JTM Hub
    MEGA AGES FOR THE 수원 출장샵 US | JTM Hub: Download MEGA 익산 출장마사지 AGES FOR THE 원주 출장샵 US and play. It's the 16 bit 화성 출장샵 version, 전라남도 출장마사지 made by Amstrad CPC. Also works with Windows 10.

    VálaszTörlés